valk-20181028

Leeftijd
minimaal 18 jaar

Zwaardboot introductie

Als je niet bang bent om nat te worden en graag hard wilt varen, dan moet je in een zwaardboot gaan zeilen. Zwaardboten zijn speciaal gemaakt om hard te gaan. Ze zijn zo ontworpen dat ze snel vaart krijgen en gaan planeren. Ga jij de uitdaging aan in deze sportieve boot? Je kunt in je eentje zwaardboot varen, maar je kunt ook met iemand gaan varen.

splash

Deze opleiding is bedoeld voor personen die kennis willen maken met de zeilsport en/of een CWO hebben een ander type boot. Tijdens de introductie leert met kennismaken met zeilen. De eerste beginselen van het zeilen worden bijgebracht. Het primaire doel van dit diploma is kennismaken en de cursist enthousiast maken voor de zeilsport. Het diploma omvat de eenvoudige basisvaardigheden zoals het sturen en de positie in de boot. Dit wordt aangevuld met bijbehorende theorie over veiligheid, het weer en wat vaarjargon. De introductie geschied onder gunstige omstandigheden; een rustig vaarwater en een zwakke wind.

De deelnemers dienen zelf voor geschikte kleding te zorgen. In verband met de eigen veiligheid verwachten we dat de volgende kleding wordt gedragen;

• Een zwemvest (eventueel te leen)
  • Sportkleding en/of zwemkleding (bv. wetsuit)
  • Degelijk schoeisel (bv. waterschoenen)

De zeillessen worden gedurende een periode van 2 woensdagavonden van 18:30 - 21:30 uur gegeven. Er bestaat altijd de kans op eventuele uitval van lessen door bijvoorbeeld te slecht weer en/of uitval van instructeurs. Hierbij zal een ander moment wordt gepland, waarbij slechts in uitzonderlijke omstandigheden wordt uitgeweken naar andere dagen. Indien de cursus bij aanvang niet vol zit kan de Kralingsche Zeilclub gedurende het traject alsnog cursisten toelaten.

Prijzen training

Leden € 57,95
Niet-leden € 177,95 *

* Dit is inclusief lidmaatschapskosten als sociëteitslid voor het eerste kalenderjaar. Zonder tijdige opzegging wordt lidmaatschap automatisch per kalenderjaar verlengd.

ideal-veilig-betalen-300x168