De Kralingsche Zeilclub is een vereniging waar leden samenkomen om te genieten van zowel zeilen als andere watersport. Deze leden vormen een bont gezelschap, met leden die er al 50 jaar rondlopen, de wereld al hebben overgevaren, en eigenhandig hebben meegebouwd aan het huidige clubhuis, tot leden die die de 20e eeuw niet hebben meegemaakt, en pas kennis beginnen te maken met de watersport. Met mensen die zich heel goed op de kant vermaken met onderhoud van hun boot of het besturen van een K-klasse, tot waterratten die met plezier 6x in het uur omslaan in een laser. Van recreanten die houden van de rust die je op het water en de club vindt, tot actieve wedstrijdzeilers die de spanning opzoeken en daarvoor stad en land afreizen. Ondanks de variatie in achtergrond, is de KZC een plek waar al deze mensen zich thuisvoelen om hun hobby te beoefenen.

De Kralingsche Zeilclub is ook een plek waar je altijd terecht kan. Of dat nou is op het water, op het clubhuis, op je eigen boot, op het terras voor een BBQ, in het klushok om iets te repareren of bij medeleden voor advies of om verhalen uit te wisselen. Het is een plek waar je kennis kan maken met watersport terwijl je geniet van een van de mooiste plekjes van Rotterdam. Een plek waar je nieuwe mensen ontmoet en nieuwe vriendschappen sluit, vanuit een gedeelde liefde voor het water.

De binding met elkaar ontstaat ook door samen bij te dragen aan de vereniging. Zo wordt van iedereen een verwacht dat die zich inzet voor de vereniging. Formeel is dit vastgelegd in een verplichting voor alle leden om zich 20 uur per jaar in te zetten voor de club (10 voor leden boven de 67). Dit doen leden op de klusdagen die regelmatig worden georganiseerd, waar we gezamenlijk onderhoud plegen aan het terrein en de verenigingsboten, maar ook zijn er leden die zich in het kader van een commissie inzetten voor de club en zijn er leden die zeilwedstrijden of andere activiteiten organiseren of helpen organiseren. Daarin is er altijd ruimte voor nieuwe initiatieven!

Bij het lidmaatschap komt ook de mogelijkheid om gebruik te maken van onze haven. Voor informatie over de haven, klik hier. Ook kan er gebruik worden gemaakt van onze Verenigingsboten.

Wil jij ook lid worden van deze bijzondere vereniging? Klik dan hier.

De kosten van het lidmaatschap vind je hieronder.

Prijzen lidmaatschap 2023

kzc-9
kzc-10
kzc-6

Wil jij ook lid worden van deze bijzondere vereniging? Klik dan hier.

De kosten van het lidmaatschap kunt u hier vinden.

Word nu lid!