erkend-opleidingscentrum

Heb je nog nooit gezeild en wil je dat dolgraag leren? Of heb je als kind gezeild maar is dat al heel lang geleden? Of heb je een zeilreis naar Griekenland of Turkije geboekt en wil je je kennis opfrissen? Allemaal goede redenen om snel een cursus voor volwassenen te komen volgen. Op de Kralingsche Zeilclub bieden we speciaal voor volwassenen een zeilcursus aan. De gediplomeerde en enthousiaste instructeurs leren je stap voor stap om veilig met de boot te varen.

Ons doel is om jou helemaal zeilverslaafd te maken en daar doen wij alles aan. Uiteindelijk ben je in staat om overal te komen en weer veilig thuis te komen. Ook leer je alle onderdelen van de boot kennen, de regels op het water en hoe je een wedstrijd vaart. Je gaat varen in een polyvalk, dit is een 6,5 meter kielboot met twee zeilen. Dit is een befaamde klasse die je overal op het water tegenkomt.

De deelnemers dienen zelf voor geschikte kleding te zorgen. In verband met de eigen veiligheid verwachten we dat de volgende kleding wordt gedragen;

• Een zwemvest (eventueel te leen)
  • Warme kleding en/of waterdichte kleding (bv. regenpak)
  • Degelijk schoeisel (bv. sportschoenen)

Kielboot CWO I (beginners)

Deze opleiding is bedoeld om je op te leiden tot bemanninglid van een kielboot. Tijdens de opleiding wordt systematisch de basis van het zeilen bijgebracht. Het diploma omvat de eenvoudige basisvaardigheden zoals het hijsen en strijken, het sturen, de bediening van de zeilen en het overstag gaan. Daarbij aangevuld met bijbehorende theorie over veiligheid en enkele vaarregels op het water. Dit alles onder gunstige omstandigheden; een rustig vaarwater en een matige wind tot en met 3 Beaufort.

Meld je hier aan voor de cursus Kielboot Basis op woensdag!

Meld je hier aan voor de cursus Kielboot Basis op donderdag!

Meld je hier als geintereseerde voor een volgende cursus!

Kielboot CWO II (zelfstandig zeilen)

Mensen die deze opleiding willen volgen, worden verondersteld de beginselen van het zeilen, zoals behandeld in Kielboot I, te beheersen. Bij deze vervolgopleiding wordt je opgeleid als stuurman op een kielboot. Het diploma omvat naast de eerder genoemde basisvaardigheden (Kielboot I) ook manoeuvres zoals opkruisen, aankomen aan hoger wal en man over boord, aangevuld met bijbehorende theorie. Alles onder redelijke omstandigheden, niet te druk vaarwater tot en met wind-kracht 4 Beaufort.

Meld je hier aan voor de cursus Kielboot Ervaren op dinsdag!

Meld je hier als geinterreseerde voor een volgende cursus!

Kielboot CWO III (gevorderden)

Het zelfstandig kunnen varen als schipper van een dagtocht is één van de einddoelen van deze opleiding. Het diploma omvat zowel de basis- als de gevorderdenmanoeuvres zoals aankomen aan hogerwal én lagerwal, ankeren, loskomen van de grond en varen op de motor. De theorie sluit bij het gevorderdenniveau aan. Dit alles onder redelijke omstandigheden tot en met windkracht 6 Beaufort. Na deze opleiding kan je eventueel doortrainen voor zeilinstructeur!

Meld je hier als geinterreseerde voor een volgende cursus!

Prijzen cursus 2023

Leden € 279,95
Niet-leden € 399,95 *

* Dit is inclusief lidmaatschapskosten voor het eerste kalenderjaar. Zonder tijdige opzegging wordt lidmaatschap automatisch per kalenderjaar verlengd.