Aangepaste maatregelen Corona

Geplaatst op 25-04-2020  -  Categorie: Algemeen  -  Bron: SdM

Gelet op de nieuwe aanpassingen door de overheid zijn er weer beperkte mogelijkheden!

banner-jeugd-mag-weer-varen-1920x1080

Gedragsregels:

• Komt iemand van het steiger af, maak hiervoor dan ruimte door bijvoorbeeld een vingersteiger op te gaan.
  • Was je handen! Doe dit grondig en doe dit vaak.
  • Loop na betreden terrein naar de buitenwasbak aan het clubhuis en was hier je handen. Er is hier een dispenser met antibacteriële zeep opgehangen.
  • Houdt de 1,5 meter afstand ten alle tijden in acht.
  • Vermijd groepsvorming, maximaal 2 personen die niet uit een huishouden zijn.

Wat mag vanaf 25-04-2020 wel:

• Uitvaren met uw eigen boot, onder voorwaarde dat:
    • In een rechte lijn vanaf het hek naar je boot toe.
    • Aan boord gelden de bestaande gedragsregels, zoals gesteld door de overheid en veiligsheidregio Rotterdam Rijnmond. https://www.rijnmondveilig.nl/
    • Zorg dat je alvorens terug te keren naar de haven uw spullen pakt, zodat zodra je terug bent in je box, je hier een minimale periode hoeft te verblijven.
  • Controleren van je boot in de haven of op het terrein, is mogelijk op afspraak. Door dit te doen kan groepsvorming worden voorkomen.
  • Boten op trailers kunnen enkel op afspraak opgehaald worden, i.v.m. sluiting autohek.
  • Boten kunnen weer te water onder strikte voorwaarden.
    • Dit gebeurd op afspraak met Jan Verbaan, per telefoon/whatsapp op 06-52669785, hij maakt een planning samen met de havenmeester om onder andere te voorkomen dat er te veel mensen op het terrein zijn.
    • Bij het hellingen zijn naast de eigenaar, twee aangewezen ervaringsdeskundigen aanwezig om het hellingen te ondersteunen.
    • Indien je als eigenaar niet aanwezig kan zijn, kan je iemand machtigen namens jou.

Wat mag er nog steeds NIET:

• Je mag nog steeds niet klussen aan je boot, terwijl deze in de box ligt of op de kant staat. Niet verven, Lassen, beitsen enzovoorts.
  • Auto’s mogen niet op terrein geparkeerd worden.
  • Verenigingsboten zijn ook niet in de vaart.
  • Het verblijf/recreëren aan boord overdag of ‘s nachts in de haven blijft niet toegestaan.
  • Het clubhuis blijft in zijn geheel gesloten. Dit betekend dat de sanitaire voorzieningen onder geen beding gebruikt kunnen worden.
  • Steigerpraat kan ook (helaas) nog niet.

Voorlopig moeten wij het er mee doen, ook al is er ergens anders in het land meer ruimte, dit is wat er nu kan bij ons op de KZC. Als er vragen zijn over de maatregelen die er nu gelden neem dan contact op met een van de bestuursleden.