Even voorstellen: Wie is onze penningmeester?

Geplaatst op 27-04-2021  -  Categorie: Algemeen  -  Auteur: Sipke de Man

Mijn naam is Sipke de Man, al eerder een termijn actief geweest in het bestuur en sinds november 2020 penningmeester van de Kralingsche Zeilclub. Ik ben 25 jaar oud en ben een geboren en getogen Rotterdammer. Momenteel woon ik op kruipafstand van onze vereniging; de Oudedijk in het schitterende Kralingen. Om mijn hobby’s te bekostigen werk ik doordeweeks als projectcoördinator bij Volker Energy Solutions, aannemer in de hoogspanning.

Penningmeester?

Als penningmeester ben ik het aanspreekpunt voor alle uitgaven die er voor de vereniging gedaan worden. Betekent dat: 'Wie betaalt, bepaalt’ ? Nee zeker niet. Als penningmeester is het de taak om te zorgen dat de vereniging financieel gezond is- en blijft. Dit betekent soms keuzes maken. Die keuzes maken we gezamenlijk binnen het bestuur en de penningmeester maakt inzichtelijk wat er mogelijk is.

Maar het belangrijkste is dat we initiatieven ondersteunen; dus heb je een leuk idee/voorstel voor de club; vraag vooral een budget aan!

Zeilen

Van jongs af aan ben ik betrokken bij het zeilen, via de zeilboot van mijn grootouders. Later ben ik lid geworden bij de waterscouting waar ik zelf (beter) heb leren zeilen. Vervolgens ben ik actief geworden in het wedstrijdzeilen. Veel wedstrijden gevaren in de J22, maar ook op grotere jachten. Wanneer ik niet zelf deelnemer ben bij de wedstrijd, maak ik onderdeel uit van het organiserend comité.

KZC

Waarmee heeft de KZC mijn hart gewonnen? De KZC is voor mij een plek waar iedereen welkom is en waar we het met elkaar zorgen voor een gezellige plek om te recreëren. Wanneer wij niet met elkaar genieten van de watersport, genieten we met elkaar van een drankje aan de bar bij Ed.

Ik hoop dat wij dit laatste snel weer met elkaar kunnen doen zodat nieuwe- en oude leden weer een plek hebben om samen te komen en elkaar beter te leren kennen.

Groet,

Sipke