Even voorstellen: Wie is onze voorzitter?

Geplaatst op 20-04-2021  -  Categorie: Algemeen  -  Auteur: Johan Pols

Ik ben Johan Pols en inmiddels 5 jaar lid bij de Kralingsche zeilclub. Sinds 20 jaar heb ik met mijn gezin een plek aan de plas. Eerst met een zeilboot en later overgestapt naar een motorboot. In 2018 ben ik begonnen als secretaris en sinds 2020 als voorzitter.

Voorzitter?

Als voorzitter probeer ik verbinding te maken en/of te behouden m.b.t. mensen en de bijbehorende wensen. Zowel binnen het bestuur als met alle leden. Luisteren is het belangrijkste. Weten wat er speelt. Anticiperen op hetgeen er gebeurt.

Verder ben ik aanspreekpunt voor onze verzekeringen, vervang ik de secretaris en penningmeester bij hun afwezigheid en zal ik regelmatig externe overleggen bijwonen waarmee KZC een gezamenlijk doel heeft.

Watersport

Ik ben opgegroeid in de binnenvaart. Mijn ouders hadden een vrachtschip. Nu werk ik als manager bij het Havenbedrijf Rotterdam bij de afdelingen Verkeersplanning en begeleiding. Dit zijn o.a. de radarposten waar je op de rivier jezelf meldt of naar luistert.  Met een baan “aan de wal” is het leuk om toch te blijven varen en daarom heb ik een eigen boot met het gezin. Mijn vrouw Evicienne is ook opgegroeid met bootvakanties. Wij wonen in Zuidland.

KZC

Mijn deelname in het bestuur is ingegeven om iets terug te doen voor deze mooie club. Ons gezin heeft hier een fijne tijd. Er is veel te doen aan recreatie en er is een sociale gezelligheid. Een club waar jong en oud zich prettig voelt. Ik hoop dan ook dat iedereen dit ervaart. Iedereen kan en mag altijd helpen, breng ideeën aan, wees creatief, en deel je ervaringen of wat dan ook…Zo hebben we de toekomst en zal KZC nog vele jaren bestaan.

Hebben we de jubileumjaren ook weer wat te vieren!

Groet Johan

jpols