Even voorstellen: wie is onze havencommissaris?

Geplaatst op 29-01-2022  -  Categorie: Algemeen  -  Auteur: PB

Ik zit nu driekwart jaar in het bestuur van de KZC als havencommissaris. Enige malen is me gevraagd een stukje te schrijven waarin ik me voorstel. Een tijdje dacht ik, ach de leden kennen me wel, hoe nodig is dit nu. Maar nu ik een tijdje aan het werk ben voor de club, heb ik gemerkt dat ik niet alle leden (goed) ken. Omgekeerd zal dan ook het geval zij.

Ik ben dus Paul Bergwerff, al enige tijd lid van de Kralingsche Zeil Club. Ik ben bij de club gekomen via mijn ouders, die waren (en zijn nog steeds) lid. Soort van spelenderwijs ben ik watersporter geworden. Gestart in een optimist (zelf gebouwd door Leo Willemsen samen met mijn vader). Het windsurfen kwam in die tijd ook op en daar ben ik toen verslingerd aan geraakt. Eerst op de bekende grote ‘’deuren’’, later met een kleine plank in de branding. Dit heb ik jaren gedaan en doe het af en toe nog steeds.

In die tijd bleef ik wel lid, maar was niet vaak op de club. Rond mijn 30ste hebben mijn vader en ik samen een 16kwadraat gebouwd. De 4435. Hiermee heb ik een paar jaar wedstrijd gevaren, samen met mijn vrouw Alet.

Onze kinderen Jonas (18 jaar) en Anne Roos (21 jaar) hebben als kind zeillessen gehad in Optimistjes door Jan Wickel. Nu hebben we een motorbootje, een Joda 24. Waarmee we in de weekenden op de plas recreëren en soms weekendjes weg gaan, erg leuk. Als de gelegenheid er is, stap ik nog wel eens in de 12voetsjol van mijn vader.

Ik ben bij het bestuur gegaan omdat het een leuke en actieve club is en het tijd werd om mijn steentje bij te dragen. De uitdaging die ik zie het haven- en terreinonderhoud een nieuwe impuls te geven en hierbij de verschillende ledengroepen betrokken te houden en te krijgen.

Hooelijk tot snel op de club!

Groet,

Paul Bergwerff