KZC-vereniging zeilboot MAXFUN 25

Geplaatst op 14-02-2021  -  Categorie: Algemeen  -  Auteur: Peter van der Starre

Sinds enkele jaren beschikt de KZC over een Maxfun 25.

Met deze trailerbare 4-persoonszeilboot zeilt een aantal KZC zeilers in wisselende samenstelling. Dit biedt veel zeilspektakel in een leuk wedstijdveld.

Na een aantal jaren actief en intensief te zijn gebruikt, is er een lijst met verbeterpunten, reparaties en onderhoud punten voor de boot gemaakt.

Omdat zeilen in de huidige Covid situatie niet mogelijk is, is dit een mooi moment om onderhoud te plegen.

Met het geluk dat er een gelegenheid beschikbaar is gesteld om de boot in de weekenden binnen te plaatsen, kan dit onderhoud worden uitgevoerd. De afgelopen winterweekenden hebben een aantal leden al hard gewerkt aan dit onderhoud.

De romp is geheel geschuurd, daar waar nodig gerepareerd en wordt momenteel voorzien van een laag epoxy. De romp wordt licht grijs geschilderd, en voorzien van meerdere gele accenten, dé kleur van de KZC.

Er worden nieuwe aluminium grondplaten voor de verstagingen gemaakt en gemonteerd. De kiel is gedemonteerd, lieren worden gereinigd en krijgen en servicebeurt.

Tevens zal de trailer worden nagelopen op o.a. de verlichting, remmen en banden i.v.m. veiligheid.

Als er voldoende tijd beschikbaar is zal het dek ook worden geschilderd, maar voorlopig de eerstgenoemde zaken.

Hierbij enkele foto’s van de huidige staat.

afbeelding2

afbeelding1 3