Leden in de prijzen bij het ONK in Medemblik

Geplaatst op 22-09-2018  -  Categorie: Algemeen  -  Auteur: Rob Verploegh

Van 14 tot en met 16 september 2018 vond dit jaar het ONK plaats in Medemblik. In maar liefst 17 klassen wordt er gestreden om de titels, inclusief een matchrace klasse. De Open Nederlandse Kampioenschappen zijn in 2002 opgericht om de vele verschillende Nederlandse Kampioenschappen in de Olympische klassen te bundelen. Het is een initiatief van het Watersportverbond en wordt georganiseerd door Sportivents. Door de NK’s op deze manier te bundelen krijgt het Nederlandse zeilen zowel nationaal als internationaal goede promotie.

29er's klasse
Nynke Verwoerd en Ties Verploegh hebben op het Open Nederlands Kampioenschap 29er in Medemblik een derde plaats behaald. Ze hebben lange tijd op koers gelegen voor de titel, maar konden die net niet pakken. Speciaal voor deze gelegenheid waren ze met elkaar in de boot gestapt. Beide zullen volgend jaar in de 49er varen bij de Topzeil-academie van het Watersportverbond in Scheveningen. Op het Open Nederlands Kampioenschap hebben ook onze jeugd-leden Barend van der Starre (Laser Radiaal 21e plaats) en Annabel Wickel (49er FX 6e plaats) deelgenomen.

Soling klasse
Daarnaast hebben ook diverse leden in de Soling klasse om de titel gevaren. Hierbij waren de verschillende teams erg aan elkaar gewaagd. Van onze leden is Gabor Helmhout 1ste geworden, Rudy den Outer 2de en Casper van Drunen onder de Canadesche Vlag 3e.

Het volledige overzicht van de uitslagen & bemanning is te vinden op http://opendutchsailing.org/racing/uitslagen/