Optimist on Tour was een groot succes!

Geplaatst op 24-11-2021  -  Categorie: Algemeen  -  Auteur: PvdS

Zondag 3 oktober j.l. bracht ‘Optimist on Tour’ een bezoek aan de Kralingse Plas.

Het Watersportverbond organiseerde in samenwerking met de verenigingen KZC, KRZV De Maas en
de RZV het evenement. Het doel van het evenement was om de jeugd en hun ouders in de gelegenheid te stellen om kennis te maken met de zeilsport en de verenigingen aan de Kralingse Plas, en dit op een zo breed mogelijke manier te promoten.

Vanaf H 13:00 tot H 16:00 meldden de kinderen zich en in 3 rondes konden zij kennis maken met
verschillende watersportactiviteiten:
 Valk zeilen bij de KZC
 Optimist zeilen bij de RZV
 Catamaran + RS Feva zeilen bij de Maas

Vooraf hadden al zeker 35 kinderen zich aangemeld voor deelname. De zondag begon droog, maar al snel begon het te regenen, wat tot laat in de middag aanhield. Zeker niet het weer waar je op hoopt maar gelukkig was de opkomst hoger dan verwacht en hadden de kinderen heel de middag veel watersportplezier. Met de KZC Valken incl. KZC stuurmannen beleefden alle kinderen en hun ouders veel zeilplezier. Tussendoor zijn de ouders en kinderen in de gelegenheid gesteld om in het clubhuis bij Ed samen te komen en wat warms te nuttigen. Ondanks de regen en met medewerking en inzet van meerdere KZC leden was het een geslaagde middag.

Zie via onderstaande link een sfeerimpressie gemaakt door het Watersportverbond.